27 Mart 2008 Perşembe

DOVE GERÇEK GÜZELLİK ARAŞTIRMASI



Geçen sene neredeyse baktığımız heryerde olan fakat; pek azımızın dikkatini çeken bir reklam kampanyasının temeli atıldı. 'Dove gerçek güzellik araştırması ' . Birbirinden farklı afişlere ilk baktığımızda, herkesin gözüne, afişten çıkacakmış gibi duran bayanlar çarpıyor. Dikkatli baktığımızda, bu bayanlar çeşitli kusurlara sahip. Aslında 'kusur ' demek yanlış olur. Çünkü reklamın varoluş amacı burada yatıyor. Dove bunların insanlar için bir 'kusur mu? ' yoksa güzelliğe güzellik katan 'kusurlar mı? ' olduğunu öğrenmek için gerçek güzellik araştırmasına ihtiyaç duymuş. Afişlerin birinde burnu kemerli, diğerinde de fazla kilolu bayanlar var. 'kemerli mi? Karizmatik mi? ' ya da 'kilolu mu? Kıvrımlı mı? ' diyerek insanları ankete çağırıyor. Bu araştırmanın amacı, yeni nesillere gerçek güzelliğin ne olduğunu gösterebilmek. Gençlerin aklındaki sabit güzellik anlayışını yıkıp, kendi güzelliklerini görmelerini ve özgüveni olan insanlar olmaya çağırıyor. Çünkü gençlerin %72 si bu 'sabit güzellik ' anlayışından dolayı sosyalliklerini kaybetmiş, daha kötüsü de, %92 si fiziksel görünüşünü değiştirmek istiyormuş. Bunlar ciddi veriler bence.

Dove' da herkesin güzel bir yanı olduğuna inanarak kampanya başlatmış. Bu önyargıları yıkmak istemiş. Bu özgüven programıyla 2010' nun sonuna kadar 5 milyon genç kıza ulaşarak, bu basmakalıp güzellik anlayışını yıkmayı amaçlıyor. Umarım sonuçlar tahmin ettiğimiz gibi kötü çıkmaz. Yoksa ' Dove ' sana çok iş düşecek.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

İyi bir CSR konusu. Her CSR (Corporate Social Responsibility) projesi gibi gerçekliği de şüpheli tabii :)