27 Nisan 2008 Pazar

Vivident çiğne ve gülümse

Sakız alırken hiç markasına göre aldığınız oldumu bilmem ama çoğu insan çiklet alırken markaya pek önem vermiyormuş havası yaratıyorlar. Benim düşünceme göre bir çoğumuz bilinen bir marka olmasına özen gösteriyor. Vivident'in tatlandırıcı sakız pazarının lideri olması da bunun bir göstergesi sanırım. Tüketicinin ilgisini çekmek için bir çok farklı reklam kapmanyaları yayınlamıstır ve yayınlamaya da devam etmektedir. Vivident full fresh reklamını izlediniz mi bilmiyorum ama gerçekten çok dikkat çekici bir çalışma olmuş. Küçük bir çocuk geliyor bank ta oturan adama su tabancasıyla su ıslatıyor, adam o sıra da ''Vivident full fresh'' çigniyor ve sırılsıklam ıslanıyor. Bence adına yakışır bir reklam olmuş bence amacına da ulaştı gibi görünüyor. Sadece reklamlarıyla değil piyasaya sürdüğü farklı ürünleriyle de hep zirvede kalmayı başaran bir marka ''Vivident''. Sürekli yeni ürünler üretme çabasın da, herkes tamam artık ''Vivident'' artık başka ürün piyasaya çıkaramaz derken hemen yeni bir ürünle rakiplerini zorlamayı başarıyor. Ilginç ve amacına ulaşan reklam kampanyalarıyla da bunu pekiştiriyor. Vivident denildiği zaman hemen benim aklıma sloganı geliyor, ''Vivident vivident çiğne ve gülümse.'' Gerçekten insanın aklına kazımışlar sloganlarını önemli olan da bu değil mi? Diğer büyük firmalarda olduğu gibi Vivident'te sloganını tüm dünyaya yaymayı başarmış. Sadece Türkiye'de değil tüm dünyanın tanıdığı bir marka haline geldi. Su an bir araştırma yapılsa sakız denildiğin de ilk akla Vivident'in gelecegi çok net bir şekil de görülmektedir diye düşünüyorum, tabiki diğer tatlandırıcı sakız firmaları da oldukça başarılı ama bence daha kattetmeleri gereken çok yol var özelliklede karşılarında ''Vivident'' gibi güçlü bir rakip varken.

2 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

"Alt tarafı ciklet" diyeceğimiz bir sektörde bile bu kadar markalama yatırımı yapılıyor olması pazarlamanın nereden nereye geldiğini göstermiyor mu bu arada?

srl dedi ki...

Evet hocam eskiye göre pazarlama anlayışın da az da olsa değişme var gibi görünüyor. Sadece olaya sıradan bir sakız gözüyle bakmıyor ''Vivident'' pazarda hep en iyi olmayı amaçlıyorlar. Herkes onları bilmesine ragmen onlar yine de bununla yetinmiyorlar.