15 Mayıs 2008 Perşembe

İLGİNÇ REKLAMLAR


Şu reklam dünyası çok şaşırtıcı şey. Çoğu insan yeni ürünleri alırken reklamına bakıyordur bence. Reklam yeteri beğeniyi aldıysa, ürünün satışının belirli bir süre iyi gideceği garantilenmiştir. Eğer kötü bir ürünse, reklam iyiyse biraz daha hayatta kalabilirsin. Tabi her reklam başarılı olacak diye birşey yok. Bir sürü başarısız reklam örnekleri de var. Ürün istediği kadar kaliteli ya da tüketiciye yönelik olsun, reklam yeteri kadar ilgi çekmiyorsa, o ürün de heba olup gidiyor. Acımasız dünya yani:) Artık günümüzde iyi bir satış için, gerçekten çok başarılı reklamlar yapmak gerek. Artık reklam heryerde. Neredeyse sabah uyandığımızda karşımızda olacaklar. Benim ilginç bulduklarım TV reklamlarından çok, şu ilginç reklam afişleri. Yolda yürürken birden afişlere takılıp kalıyorsunuz. Önce bir süre anlam veremeden bakıyosunuz. Sonra ' bunu da kim düşünmüş ' deyip, gülümsüyorsunuz. Örneğin; yukarıdaki resimdeki Formula 1 reklamı. Aşağıdan geçen biri önce ' ne işi var bu arabanın orada? ' diye düşünür bence. Gerçekten Formula 1 aracı binadan geçmiş gibi. Görmicekken bile görürsün bu reklamı. Bence gayet akılda kalıcı.
Birde şu şu saat reklamına bakalım. Sizce de tebessüm etmek için yeterli değil mi? Zorlada olsa kolunuza taktırıyorlar. Markayı da aklınıza kazıyorlar. Başka yolun yok:) Eğer otobüste ayakta iseniz, eliniz mahkum ona tutunacaksınız. Bunları akıl eden reklamcıları tebrik etmek gerek. Gerçekten akılda kalıcı. Zaten reklamların amacı da bu değil mi?

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

İşte buna "Guerilla Marketing" diyoruz, gerilla pazarlama diye geçiyor türkçesi.