2 Mayıs 2008 Cuma

EFE ORGANİK RAKI


Hiç rakının da organiği olur mu demeyin ''Efe rakı'' yeni organik rakısı ile piyasaya yeni bir tat sürmüş. Bildiğim kadarıyla ''Efe rakı'' müşterilerine farklı tatta ürünler sunarak rakı sektörünü geliştirmeyi kendilerine misyon edinmişler. ''Efe rakı'' sağlıklı beslenme konusun da duyarlı müşterilerini düşünerek onlar için organik rakı üretti. Üretmesine üretti de bu ne kadar tutar işte orası tartışma konusu, zaten sağlıklı beslenmek isteyen bir insan rakı tüketimi yapmaz. Organik rakı içmek yerine organik meyve suları veya başka organik içecekler tüketmeyi tercih eder. Herhalde Efe rakı organik rakı ürettiğin de bunu pek hesaba katmamış. Normal rakı tüketicilerinin de organik rakıyı tüketeceklerini de düşünmüyorum açıkcası, buna daha çok bayan tüketiciler önem verebilir diye düşünüyorum. Günümüzde organik ürüne en çok duyarlı olan tüketiciler bayanlar olduğu için Efe rakı'nın piyasaya sürdüğü bu yeni ürünü de ancak bayanlar tüketecekler gibi görünüyor. Ama şu sorun da var bayanların kaç tanesi rakı tüketiyor? Bu hususlar gözönün de bulunulduğu zaman bu yeni ürünün pek de iş yapacağını sanmıyorum. Tamam piyasaya sürülüş amacı gerçekten çok mantıklı, sağlıklı beslenmek isteyenler tüketsin diye organik kuru üzümle anasondan yapılmış bu yeni ürünü Efe rakı üretmiş ama bence çok yanlış bir ürünle üretmiş. Bu şu anlama geliyor bir mana da şimdi Cocacola bizler için organik kola üretse ben deneyeceğimi hiç düşünmüyorum, çünkü benim zaten benimsediğim bir tat var. Eğer Efe rakı başka bir sektör de olsaydı mesela; meyve sebze sektörün de organik ürün üretmesi ve piyasaya sürmesi gayet mantıklı olurdu ama rakı sektörü için bu ölü yatırım gibi görünüyor. O yüzden bunun üretilmesini çok mantıksız buluyorum. Belki de ben yanılıyorumdur, bunu zamanla bekleyip görücez.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Bu hadiseye oxymoron diyoruz, fotoğraf çekmeyen japon gibi :)

http://www.greaterthings.com/Humor/oxymorons.htm