10 Mayıs 2008 Cumartesi

KOKU TEMALI ÜRÜNLER



Bu da mı olur demeyin! Şu teknoloji denen olay gerçekten çok enteresan..Hem hızına yetişemiyoruz hem de yeni teknolojilerle,piyasaya çıkan yeni ürünler karşısında şaşırıp kalıyoruz. İşte şimdi bahsedeceğim üründe böyle bir özelliğe sahip. Zaten başlıktan da olayın enteresanlığı anlaşılmakta:) Geçen gün internette dolaşırken bir başlık gördüm. Aynen şöyle yazıyordu; '' Sevdiğinize,arkadaşlarınıza cep telefonuyla koku gönderin''.. Hadi canım dedim artık daha neler:) Neyse girdim,baktım yazının içeriğine gerçekten de ilginç bir olay. Aslında bu olayın öncesi varmış. Almanya'da bir grup tarafından alınan patent sayesinde cep telefonlarımızdan koku gönderecekmişiz. Kendi kendime bir bu eksikti zaten dedim:) Tabi bu proje 2000'li yıllara dayanmaktaymış. Yeni geliştirilen bu teknoloji sayesinde sevgilimize,arkadaşlarımıza çiçek resimlerinin yanında SMS veya MMS aracılığı ile kokusunu da yollayabilecekmişiz. Düşünüyorumda Sevgililer Gününde mesaj trafiklerinde aşkım seni seviyorum fln filan daha sonra telefonda beliren bir koku:)) Cep telefonlarıda 100 tane farklı kokuyu içinde barındıracakmış ve bunu alıcıya aynen ileticekmiş. Tabi ürün hayli değişik olunca işin pazarlama kısmında da neler olucağını merak etmiyor değilim. Ürüne talep ne kadar olur bilinmez ;ama şu teknolojiden de insan korkmuyor değil walla:) Koku gönderme teknolojisinin önümüzdeki yıllarda yaygınlaşması bekleniyormuş. Koku demişken bu aralar bu olay baya revaçta galiba. Bir diğer örnekte kokulu kredi kartları...

Geçtiğimiz Nisan ayında da HSBC ''Advantage'' markası adı altında erkeklere Lavanta,bayanlara ise Vanilya kokulu kredi kartını piyasaya sürdü. Tabi bu kartlar doğal olarak Türkiye'nin ilk parfümlü kredi kartları olarak tarihe geçer artık:) Hem bayanlara hem de erkeklere hitap ettiği için onların beğenilerine göre de farklı hizmetler ve indirim avantajları sunmakta. Tabi HSBC çıkarmış olduğu bu yeni ve bu piyasadaki ilk ürünle diğer rakiplerine ürün olarak farklılık sağladı. Bakalım bu koku teması üzerine kurulu yeni ürünler piyasada ne gibi etki sağlayacak bekleyip görücez...

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Koku gönderme meselesi benim bildiğim bir 15 senedir konuşulan bir şey. Daha internet cep telefonu falan yokken televizyondan gönderme üzerine çalışıyordu bu capon bilim adamları. Ama herhalde fazla fizıbıl bir şey değil ki, o projeler hep gazetelerin son sayfalarındaki geyik bilim haberlerinde kısılı kaldı.

Kokulu kredi kartı olayına bilahare başka yerde değinmiştim, unuttum şimdi nerdeydi :)